20 WRZEŚNIA – NOWY YORK

Z Vegas do NY przylecieliśmy o 5:30 rano i wylądowaliśmy na lotnisku JFK. Po odebraniu bagażu poszliśmy na kawę i pączki, prawdziwe nowojorskie śniadanie. Potem udaliśmy się do kasy biletowej na Airtrain, którym dojechaliśmy na stacje Jamaica station i następnie metrem na stacje park side w Brooklynie. Tam mieliśmy zarezerwowany pokój. Przy zakupie karty Metrocard zainwestowaliśmy na pakiet 7-dniowy za 30 dolarów, który daje możliwość nieograniczonego korzystania z metra, autobusów nowojorskich i przejazd kolejką linową na Wyspę Roosvelta. Bardzo polecam !!

Nasz wynajęty pokój mieścił się niedaleko Prospect Park. Ciekawa, spokojna dzielnica i bardzo dobrze skomunikowana. Łatwo i szybko można stąd dojechać do centrum Manhattanu. Niestety nie udało nam się dogadać z właścicielką i nie pozwoliła nam zostawić wcześniej plecaków, także musieliśmy z nimi chodzić do 15:00, bo dopiero od tej godziny mogliśmy wejść do pokoju. Pokój był niedrogi i czysty, to jego główne zalety. Właściciele trochę kłopotliwi, ale tylko tam spaliśmy, po całodniowym zwiedzaniu. Także nie ma co narzekać. Szerszy opis w poście o noclegach.

NOWY JORK w 2-3 dni !

1. Środkowy Manhattan, Times Square i okolice, południowy Central Park, Rockefeller centre, Grand Central, Chrysler Building i przejazd tramwajem linowym na Roosevelt Island i wieczorny Haarlem,
  2. Green point, Brooklyn Bridge, Wall Street, rejs na Staten Island obok Satui Wolności, World Trade Center, spacer po High line, wieczorny Brooklyn
  3. Amerykańskie Muzeum Historii Naturalnej

NAJWIĘKSZE ATRAKCJE NOWEGO JORKU

Są to miejsca, które obowiązkowo trzeba zobaczyć jak odwiedzimy NY. Poniżej miejsca według kolejności jak My je zwiedzaliśmy:

1 DZIEŃ

Central Park – Miejsce wyciszenia dla wielu Nowojorczyków. Ogromny zielony azyl dla zapracowanych i szukających ciszy. Pod wysokimi drzewami cichnie miejski hałas. Tego miejsca nie trzeba reklamować, trzeba je zobaczyć.

Roosevelt Island Tramway – kolejka linowa w cenie karty Metrocard. Jest super atrakcja, bo praktycznie za grosze (lub za darmo w cenie karty) można zobaczyć piękne widoki. Zdecydowanie polecam.

Rockefeller Center – (Top of the Rock) – skupisko obiektów i rzeźb w stylu art deco, z wieloma lokalami gastronomicznymi i handlowymi. Jest miejsce często odwiedzane przez turystów jak i miejscowych. Na szczycie wieżowca Top of the Rock można zobaczyć niesamowitą Panoramę Manhattanu.

Times Square – To najczęściej odwiedzane i najbardziej popularne miejsce wśród turystów. Pełne neonów i telebimów. Omijają je szerokim łukiem wszyscy mieszkańcy. Warto odwiedzić to miejsce i na własne oczy zobaczyć te ogromne budynki i bijące z każdej strony reklamy.

Grand Central Terminal – Dworzec kolejowy Grand Central powstały w 1913 r. My weszliśmy od strony 1st st. & Lexington Ave.

Budynek Chryslera – 320 metrowy (77-pięter) drapacz chmur w stylu art deco, który jest inspiracją automobilną i wiele detali nawiązuje do elementów samochodowych.

Haarlem – dzielnica jazzu i pięknych starych kamienic z pięknymi schodami pokazywanymi w wielu filmach kręconych w NYC.

2 DZIEŃ

Green Point -to drugie po Chicago największym skupiskiem Polaków mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Dzielnica ta nazywana jest „Little Poland” czyli Mała Polska (pochodzenie polskie deklaruje 43% z 39 360 mieszkańców).

Most Brookliński – pierwszy na świecie stalowy most wiszący, który został wybudowany w 1883 roku. Można nim przejechać autem, rowerem lub przejść pieszo. Jest to obowiązkowy punkt pobytu w NY. Dla wielu to nie tylko most, ale także dzieło sztuki.

Wall Street – najbardziej znana na Świecie dzielnica finansowa. Główne jej atrakcje turystyczne to budynek giełdy na Wall Street i stojący niedaleko ogromny byk.

Statua Wolności i Ellis Island – Statue można zobaczyć na dwa sposoby – jedna z nich to przepłynięcie prywatną łódką firmy organizującej wycieczki lub promem, który płynie na Staten Island. Jest on darmowy i wypływa średnio co półtorej godziny.

World Trade Center – strefa zero  –  obecnie w miejscu byłych wież World Trade Center znajdują się dwie fontanny będące wielkimi kwadratowymi otworami. Fontanny są otoczone płytami, na których są wyrzeźbione nazwiska ofiar. Pod pomnikiem pamięci ofiar znajduje się podziemne muzeum poświęcone atakowi.

High Line Tour – wąski park znajdujący się 9m na poziomem ulicy i powstał w miejscu 3 kilometrowego odcinka starej linii kolejowe. Prowadzi nas między wieżowcami, przez miniaturowe siedliska drzew, łąk i kwiatów.

King Of NY Biggie Mural- Malunek powstał w 2015 roku na jednym z budynków przy Bedford Avenue w Nowym Jorku. Jego autorami byli artyści uliczni Rocko i Zimer – mural od tego czasu cieszy się dużym zainteresowaniem turystów, którzy często robią sobie przy nim zdjęcia.

3 DZIEŃ i WYJAZD Z NY

Amerykańskie Muzeum Historii Naturalnej – To miejsce idealne szczególnie dla rodzin z dziećmi. Potężne szkielety dinozaurów, symulator trzęsienia ziemi, 30-metrowy model płetwala błękitnego … te wiele innych atrakcji sprawiają, że jest to miejsce niezwykłe.

Nasza wizyta w NY była baaardzo intensywna !! Dużo chodziliśmy, ale korzystaliśmy także z metra ! Jest tu wiele ciekawych miejsc, może kiedyś tu wrócimy. Jednak miasto samo w sobie nie zauroczyło mnie aż tak jak San Francisco czy San Diego. W osobnych wpisach każdy dzień jest opisany bardziej szczegółowy oraz jest wiele fotografii. Zapraszam do czytania 🙂