WIETNAM – praktyczne wskazówki

Położony jest w Azji południowo-wschodniej i ciągnie się przez 1648 km przez co pogoda na północy i południu bardzo się różni od siebie. Na północy jest klimat bardziej wilgotny i chłodniejszy, południe to klimat tropikalny i przez większą część roku jest tu bardzo ciepło 25-30 stopni. Najlepiej wybrać się w miesiącach grudzień – kwiecień, panuje […]

USA – CO I JAK PRZED
New_York_BIG

Tak jak zapewne dobrze wiecie aby wyjechać  do USA trzeba mieć wizę. Niby prosta sprawa, a duże ograniczenie.  Ja walczyłam ze sobą kilka lat z jednej strony człowiek chciał jechać zobaczyć tą AMERYKĘ,  a z drugiej strony koszt 320 $ (160$ koszt wizy na osobę) plus paliwo (dojazd z Gdańska do Warszawy)  plus nocleg to […]

PHU QUOC

10-15 MARCA 2019 Z Da Nang na wyspę Phu Quoc najłatwiej i najszybciej można przedostać się samolotem, chciaż nie ma opcji lotu bezpośredniego. Trzeba wybrać lot z Hanoi lub HoChiMinh, my lecieliśmy z HoChiMinh. Można też dotrzeć promem – jednak jak przekalkulujecie czas dojazdu i też nie mały koszt (autobus + prom), to zdecydowanie bardziej […]

HOI AN

9 MARCA 2019 Hoi An to urocze miasteczko w środkowym Wietnamie. Jest magiczne i zasługuje na oddzielny wpis. Ja totalnie się nim zauroczyłam !! W XVI-tym i XVII-tym wieku był to najważniejszy port w Azji Południowo – Wschodniej. To tutaj kupcy z Chin, Japonii, Wietnamu, Indii i Europy osiedlali się, aby prowadzić handel z resztą […]

DA NANG I BA NA HILLS

8-9 MARCA 2019 Miasto Da Nang wpadło w nasz plan znienacka. Nie byłam do niego przekonana, ale im bardziej zagłębiałam się w opisy Wietnamu to coraz częściej przewijał się w opowieściach. Potem okazało się, że ma tyle ciekawych miejsc do odwiedzenia wokół, że ciężko było to upchać w niecałe dwa dni. Promenada, ciągnąca się wzdłuż […]

CAT BA I HA LONG

6-8 MARCA 2019 Zatoka Ha Long to miejsce, które trzeba zobaczyć jak się jest w Wietnamie ! Jednak nasuwa się pytanie …. Jak zwiedzić i nie zbankrutować ? Biura podróży z Hanoi czy Sajgonu prześcigają się w pomysłach i cenach oczywiście. Jest wiele opcji od jednodniowego wyjazdu do 2-3 dniowego, głównie z opcja spania na […]

HANOI

4 – 6 MARCA 2019 Po przylocie pojechaliśmy do naszego hotelu i po zostawieniu bagaży ruszyliśmy w miasto. Była godzina 18, także jeszcze sporo czasu na zobaczenie miasta. W hotelu dostaliśmy mapkę, co warto zwiedzić i kilka wskazówek jak przechodzić przez ulice. Pierwszy raz spotkaliśmy się z tym, że hotel zabiera paszporty w celu bezpieczeństwa. […]

NOCLEGI W USA

Europa Hotel, 310 Columbus Ave, San Francisco Fajne miejsce w bardzo dobrym punkcie, bo niedaleko Chinatown no i do centrum jak również przystani również „rzut beretem”. Od razu powiem, że nie jestem osobą wymagającą luksusów, także dla mnie było OK. Pokój z dużym łóżkiem, lodóweczka, telewizorek. Na piętrze osobne łazienki z prysznicami dla kobiet i […]

Read more
JEDZONKO – czyli to co pączki lubią najbardziej …. zaraz po podróżowaniu !!

W naszych wyprawach jedzenie ma bardzo duże znaczenie. Lubimy odkrywać nowe smaki, czasem nawet możemy przejść kilka kilometrów, żeby zjeść coś polecanego. Aplikacja TripAdvisor jest w ciągłym ruchu. SAN FRANCISCO The Codmother Fish & Chips –496 Beach St, San Francisco, CA 94133 Przy molo było bardzo dużo knajpek dla turystów i ceny też miały spore. Przed […]

Nowy York – Green Point, Brooklyn i Dolny Manhattan

22 WRZEŚNIA Green Point, Most Brookliński, Wall Street, Statua Wolności i Ellis Island,World Trade Center, High Line Tour, King Of NY Biggie Mural Pierwszym naszym punktem dzisiejszego zwiedzania była dzielnica Green Point. Jest drugim po Chicago największym skupiskiem Polaków mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Dzielnica ta nazywana jest „Little Poland”. Niesamowite jest to, że będąc na drugim końcu świata na każdym […]

Nowy York – Górny Manhattan, Central Park oraz Haarlem

21 WRZEŚNIA Central Park, Roosevelt Island Tramway, Times Square, Grand Central Terminal, Budynek Chryslera, Haarlem. Nasz plan był dosyć napięty, wstawaliśmy wcześnie rano 6:30 i wracaliśmy koło 21:00. Ruszyliśmy na Upper East Side aby zwiedzić CENTRAL PARK. Wejść można od każdej strony i iść przed siebie. My weszliśmy od strony west side przy 79th Street. […]